‘HOMO zijn op VOETBAL kan gewoon niet’ | De waarheid over VOETBALCULTUUR

  • Gepubliceerd op 16 dagen geleden

    NOS Stories

    Voetbal en homoseksualiteit: vooral bij jongens is dat een lastige combinatie. Sommigen durven helemaal niet op hun voetbalclub uit de kast te komen, omdat ze bang zijn voor reacties. Bijvoorbeeld David: hij stopte met voetbal, omdat het zijn grootste angst is dat zijn teamgenoten erachter komen dat hij homo is. In deze video zie je waarom homoseksualiteit in jongensteams nog steeds taboe is, en waarom het in meisjesteams eigenlijk helemaal geen probleem is.

    Luister naar podcast De Schaduwspits: tinyurl.com/4u9m8nx8
    Vertrouwelijk reageren kan via: deschaduwspits@nos.nl (je bericht wordt nooit gepubliceerd)

    Meer video's? Abonneer op ons kanaal! bit.ly/2b60OQS

    # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #

    NOS Stories zoekt op NLblow dingen voor je uit! We duiken in onderwerpen die voor jou belangrijk zijn. Vind je onze video's leuk? Abonneer je dan op ons kanaal!

    ► CHECK ONS OOK OP INSTA EN NOSSTORIES.NL
    Op Instagram praten we je elke dag bij met het laatste nieuws. Check ons op nosstories
    Op onze website leggen we meer uit over de verhalen in het nieuws en helpen we je een mening te vormen. Kijk eens rond op www.nosstories.nl

    ► HEB JE TIPS?
    Waar moeten wij écht een keer onderzoek naar doen? Stuur ons een berichtje met je verhaal, of mail ons op nosstories@nos.nl

NOS Stories
NOS Stories

We zijn ook benieuwd naar andere sporten. Zou iemand bij jou op de sportclub veilig uit de kast kunnen komen? Laat het weten 👇

14 dagen geleden
Indy Smit
Indy Smit

Niet echt een sport maar bij onze club bij paardrijden zou het zeker wel kunnen!

7 uur geleden
snowy_zaza
snowy_zaza

Ja!!

3 dagen geleden
Ham Ster
Ham Ster

@justkiddin1980 mensen mogen zich natuurlijk ook met recht niet comfortabel voelen rond mensen die zich niet comfortabel voelen rond homo's.

9 dagen geleden
Ham Ster
Ham Ster

@justkiddin1980 tuurlijk, want mannen praten alleen over het weer als ze in de kleedkamer zitten of bezig zijn met de 3e helft, vertellen nooit wat ze het weekend gaan doen, of welk wijf ze lekker vinden. #geloofwaardig.

9 dagen geleden
justkiddin1980
justkiddin1980

@Yabdi Football Challenges Nou dan trek je sociaal cultureel wel heel erg breed...Je hoeft wat mij betreft niet "uit de kast te komen" om te kunnen voetballen...En ik denk persoonlijk dat de houding tegen homo's en dergelijke wel is verbeterd maar mensen mogen zich met recht niet comfortabel voelen...Als dat al een punt wordt van de discussie dan is het einde zoek..

10 dagen geleden
Seth Latumakulita
Seth Latumakulita

Het feit dat er montero word afgespeeld op de achtergrond HAHAHAHHAha

6 uur geleden
Indy Smit
Indy Smit

Wat kinderachtig mensen die homos uitschelden echt zoek een leven

7 uur geleden
sun.flower
sun.flower

🏳️‍🌈💖

10 uur geleden
Jort Van den hul
Jort Van den hul

Gewoon weet je ja

16 uur geleden
Zoe Bakker
Zoe Bakker

Niet alleen in de sport maar ook in het dagelijks leven moet het geaccepteerd worden!

Dag geleden
Patrick den Brave
Patrick den Brave

Sterling we weten dat jij praatte

2 dagen geleden
Bene
Bene

Voetbal is alleen voor straight mensen. Niet voor homos

2 dagen geleden
Dk23
Dk23

De muziek ook🤦🏾‍♂️

3 dagen geleden
Tim Vercruysen
Tim Vercruysen

Stel je voor je doucht met een gay hoe moet de groep zich voelen? Slecht en in voetbal is de groep belangrijker dan het individu daarom kunnen homos niet bestaan in het voetbal.

3 dagen geleden
Jaapst
Jaapst

NOS Stories STOP met deze propaganda laat mensen die voetballen in de kast zitten. Duw mensen niet er uit. We weten gewoon dat die niet geaccepteerd word binnen voetbal.

4 dagen geleden
soulgaming yt
soulgaming yt

ik ben het hier volledig mee eens, ik wil alleen wel zeggen dat veel jongens prof willen gaan, aangezien er in veel landen nog hat en z=soms nog wel ergere dingen worden gedaan kan je gewoon niet uit de kast komen anders dan kan je een carrière buiten Nederland en nu zelfs in Nederland wel vergeten. nogmaals ik ben het volledig eens met jullie, dit moet stoppen

4 dagen geleden
Mika Gk
Mika Gk

Okay leuk feitje misschien maar k ben ook gay (gebruik liever de engelse term want de nederlandse wordt te vaak mee gescholden) en ben helemaal uit voor ook mn team k heb er geen kritiek op gekregen maar snap dat mensen er alsnog bang voor zijn. Als er een van jullie is die mij wilt helpen je kan altijd mij contacteren via insta migay1313 :)

5 dagen geleden
Hamsterboy
Hamsterboy

Haaaa gaaay

5 dagen geleden
Oniikaji
Oniikaji

ja kijk ik douche sws niet op de club vind het zo ongemakkelijk hun hoeven het helemaal niet te zien snapje liever thuis waar ik mijn privacy heb haha

5 dagen geleden
Mirthe Rinske Dijkstra
Mirthe Rinske Dijkstra

Jeetje wel douchen met hetero mannen omdat die “normaal” kunnen doen, maar weten die gasten wel hoe ze zelf bij vrouwen doen? Naroepen uitschelden en dan bang zijn voor homo’s? Jullie zijn gewoon bang dat het gedrag wat jullie zelf doen ook bij jullie gebeurt. Maar wel goed dat jullie het erover hebben wat jeetje wat maken sommige mensen er nog een gedoe van

5 dagen geleden
Lockdown
Lockdown

Deze npo en nos proberen alles te normaliseren niet luisteren naar deze boizans

6 dagen geleden
Lydia Geuze
Lydia Geuze

Ik vind het zeer triest dat dit nogsteeds zo'n issue is. Die jongens moeten eens een voorbeeld nemen aan de vrouwtjes. Ik ben zelf ook gay en ik zou nooit zomaar een vrouw aanraken zonder dat zij dat wilt.

6 dagen geleden
creative explosion
creative explosion

Goed uitgelegd

6 dagen geleden
Bent Jochems
Bent Jochems

Ma w8 zegt nu die ene da het een mannen sport is, ten eerste der staat geeen gender op een sport, en ge moet nog maar naar die hun schene kijke en ze wene alles onder elkaar als nen kleine baby, macho sport hoorrrrr

6 dagen geleden
Just lorenzo Bijl
Just lorenzo Bijl

Als zoiets gebeurt moet je wel goed nadenken en later deal je er mee

6 dagen geleden
Sinkerz
Sinkerz

Moet je maar straight zijn

7 dagen geleden
Sara Bosman
Sara Bosman

Het is geen keuze die je maakt ;-;

5 dagen geleden
Wolf
Wolf

Alsof dat een keuze is

7 dagen geleden
Délano Online
Délano Online

Ronaldo zou ook bisexueel kunne zijn je weet maar nooit

7 dagen geleden
andy Dragtstra
andy Dragtstra

Ik zou zeggen doe appart douchen zodat homos lekker kunnenvoetballen en hetros niet met homos hoeven te douchen, probleem opgelost. Maa zal wel weer niet kunnen omdat tradities enzo.

7 dagen geleden
Ivar Pengel
Ivar Pengel

WTB Ronaldo.???

7 dagen geleden
Alibashe Hassan
Alibashe Hassan

Iedereen is gelijk het maakt niet uit wit of zwart waar je op valt alles maakt niks uit we zijn allemaal mensen en dat moeten we een keer leren

8 dagen geleden
Love YouTube
Love YouTube

Ugh ik kan zo niet tegen mensen die hier zo moeilijk over doen. Wat boeit het als een jongen op jongens valt. En een hetero jongen zit toch ook niet aan elk meisje zomaar dus wrm zou een homoseksuele man wel aan elke man zitten. En dat mensen gwn hierdoor hun droom niet kunnen waar maken vindt ik gwn echt niet kunnen

8 dagen geleden
Jesse Kooistra
Jesse Kooistra

Nou is de vraag wie denken we dat die man uit eredivisie is

8 dagen geleden
fl9
fl9

Haha wtf

8 dagen geleden
tablet Kiemkans
tablet Kiemkans

hele goede vid

8 dagen geleden
Williams
Williams

feit is dat ze allemaal met ballen spelen

9 dagen geleden
JoshCaps
JoshCaps

Ik herken me zo in het verhaal van Bowi. Ik ben ook schwul. Ik val op jongens. Bowi goed gedaan 👍.

9 dagen geleden
JoshCaps
JoshCaps

Eigenlijk vind ik Bowi leuk. Maar hij is niet verliefd op mij. Dat is het hele probleem.

5 dagen geleden
olaf Frencken
olaf Frencken

Een idool van veel mensen die als man ook op mannen valt is Raheem Sterling.

9 dagen geleden
Joey Weeda
Joey Weeda

Veel Voetbal jongens zijn dus eigenlijk gewoon zeikers 😅

9 dagen geleden
Himme Verhoef
Himme Verhoef

kunnen jullie misschien ook kijken hoe het met andere sporten en homofobie zit??

9 dagen geleden
Himme Verhoef
Himme Verhoef

@Wolf da's waar...

7 dagen geleden
Wolf
Wolf

@Himme Verhoef maar bij sommigen ook een sterke machocultuur, dan wordt het net als bij vbal lastig om uit de kast te komen

7 dagen geleden
Himme Verhoef
Himme Verhoef

@Wolf bij vechtsporten heb je echter wel een aspect van respect

7 dagen geleden
Wolf
Wolf

Bij mannen voetbal heerst best wel een sterke macho cultuur en vechtsporten zijn een stuk kleiner in omvang

7 dagen geleden
proxi_killer Alai alai
proxi_killer Alai alai

hahahahaha en nu

9 dagen geleden
99% we are the 99%
99% we are the 99%

onzekere jongens

9 dagen geleden
99% we are the 99%
99% we are the 99%

daarom heb ik een hekel aan voetbal,. allemaal haantjes gedrag.

9 dagen geleden
TheDarthDre
TheDarthDre

Ik denk dat een groot deel van het probleem ook zit in de "macho" cultuur en het gebruik van homo als scheldwoord. De macho cultuur maakt dat alles wat niet als stoer over komt meteen als zwak wordt gezien bij mannen. Hierdoor kun je als man dus moeilijker over bijvoorbeeld gevoelens praten omdat er een taboe op leeft. Door met homo te schelden maak je de positie van een homoseksueel onmiddellijk minderwaardig aan anderen. Ik denk ook dat het probleem van de macho cultuur alle manen raakt niet alleen hen die een andere geaardheid hebben (hoewel zij er natuurlijk wel de grootste vlaag van krijgen). Mannen die niet aan het macho format voldoen lijken al snel door anderen te worden gezien als een dreiging en worden daarop dan ook aangevallen als zijnde zwak of anders.

9 dagen geleden
Hermanus Van Der Schalk
Hermanus Van Der Schalk

Wat boeit het dat je homo bent en is het raar om met een jongen en jongen te zijn iedreeën is anders racime voor homo's

9 dagen geleden
Bilal Bouaz
Bilal Bouaz

3:32🤣😂

10 dagen geleden
San San
San San

Ik vind het zo raar hoe mensen het niet kunnen accepteren. Letterlijk levensles nummer 1 is 'heb respect voor elkaar' :(((

10 dagen geleden
FEN 宏
FEN 宏

Van 3:16 tot 3:40 Als “homo” niet iets ‘slechts’ betekent, wat bedoel je er dan mee? Maak je zin eens af. Mensen moeten gewoon kappen met “homo” als scheldwoord te gebruiken. En “homo’tjes” is verkeerd Nederlands op 9:23. Je schrijft het met twee o’s en zonder apostrof. 😉

10 dagen geleden
DeGeweldigeKaas
DeGeweldigeKaas

3:39 Oké mijn analyse op dit antwoord, en vooral op de uitspraak: "Je kan niet verwachten wat hij gaat doen" Ik denk dat dit voornamelijk voortkomt uit zijn eigen mindset. Niet per se hij persoonlijk, maar die van veel jongens. Veel homofobe jongens weten hoe zij zelf met een jagersinstinct naar meiden kijken, misschien zelfs bereid zijn grenzen over te gaan. Dat hoeft niet bewust, maar onbewust weten zulke jongens dat. Vervolgens is het natuurlijk heel oncomfortabel om te realiseren dat je naast een jongen staat die misschien wel met diezelfde blik naar jou kijkt. En daar worden ze terecht ongemakkelijk van, want dat is niet chill. Zonder dat ze het weten hebben ze gewoon ontdekt hoe het is om als meisje in onze maatschappij te leven, wetende dat er zoveel jongens met een jagersinstinct naar je kijken. Dus leer van dat ongemak, homofobe medejongens. En gedraag je gewoon normaal, ga geen grenzen over. Doe gewoon chill. En weet dat de logica dat onschuldige homo jongens jou zo uit het niets zouden aanranden, of erger, nergens op slaat. Veel homofobe jongens hebben ergens nog het idee dat homo's álle andere jongens zo zouden beneuken. Maar dat slaat helemaal nergens op natuurlijk. Lelijke meiden hoeven toch ook niet bang te zijn dat jij aan hun gaat zitten? Dat wil jij helemaal niet. En ja, jij bent de lelijke meid in dit metafoor. Hoe knap je ook bent. Homofobie maakt je ontzettend lelijk. Dat was het.

10 dagen geleden
Ruben Sentosa
Ruben Sentosa

Die uitspraak viel mij ook op, en je hebt hem keurig ontleed. Omgekeerde psychologie kan heel verhelderend werken.

4 dagen geleden
Ceciel Boomkamp
Ceciel Boomkamp

Bedankt voor het duidelijk maken! Respect🥰

4 dagen geleden
Manon van der Aalst
Manon van der Aalst

Ja ik denk ook dat als je een jongen bent die in staat zou zijn om een meisje aan zou randen ben je daar bang voor maar dan moet je ff na denken dat als hij niet uit de kast zou komen je ook niet oncomfortabel zou zijn

4 dagen geleden
Mercury.
Mercury.

Wajow man ik moet zeggen grote woorden, en je het gelijk ook

5 dagen geleden
Love YouTube
Love YouTube

Ik ben het helemaal met je eens

8 dagen geleden
Julia Doodles
Julia Doodles

Ik snap überhaupt niet waarom met homo schepden alsof het iets slechts is. Simpelweg kinderachtig, echt groei op man

10 dagen geleden
Niek
Niek

Je kan sws geen homo zijn we zijn gemaakt als man en vrouw en die kunnen kinderen krijgen man en man vrouw op vrouw gaat niet en dan heb je ook nog die maffen die zich niet in een hokje geplaatst voelen bah allemaal mislukkingen

10 dagen geleden
oNuGG3T
oNuGG3T

Sarcastaball kwekers

10 dagen geleden
Sembreon
Sembreon

"De volgende mephis depay" lmfao zeg dan gwn "de volgende messi"

10 dagen geleden
Sembreon
Sembreon

Vrouwen zijn sws vaker gay

10 dagen geleden
Sembreon
Sembreon

Sws die homo uit de eredivisie is van Ajax

10 dagen geleden
Trekker RIJDEN
Trekker RIJDEN

En terecht!😂🖕

10 dagen geleden
leon smith
leon smith

Goeie video! Dat zeker. Maar wat is het verband tussen een homo en mietje?

10 dagen geleden
Stream Seeker
Stream Seeker

Imagine Apple tree growing Oranges. Ask for Equality not special treatment.

10 dagen geleden
Super Liegebeest
Super Liegebeest

Volgens Hugo kies je er zelf voor om homo te zijn en TE voetballen. Dus je zoekt het maar uit. Waarom is het erg voor een homo dattie niet zomaar wordt geaccepteerd en een normaal persoon die niks met homos van doen wil die moet het maar opgedrongen krijgen? Die is ook net zo zielig alstie niet meer kan voetballen omdat er homos in zijn team zitten.

11 dagen geleden
Manuela Vanhees
Manuela Vanhees

Waarom word alles genormaliseerd

11 dagen geleden
justkiddin1980
justkiddin1980

Extreem links wil dat...

9 dagen geleden
Yabdi Football Challenges
Yabdi Football Challenges

Johan moet z'n grote muil echt is een keer gaan houden, veel te vol van zichzelf

11 dagen geleden
Yabdi Football Challenges
Yabdi Football Challenges

Ik ben dertien... nou tjaa, heb tot nu toe alleen maar meiden gehad, maar ja, misschien kom ik er in een latere fase wel achter dat ik ineens bi ben ofzo, waarom zou ik dan ineens alle jongens aantrekkelijk vinden. Maar goed, waarschijnlijk ben ik voor de rest van de leven hetero, maar ook single.

11 dagen geleden
Jarno Devrieze
Jarno Devrieze

min 6.38 wat is een stoere sport sorry ik ben 18 jaar 18jaar gay en doe moto cros kweet nie dan is voetbal een ruige sport zeggen ze maar merk er niet veel van ( je kunt net zo goed voor de mannen zijn en vechtsport doen ook tis nie om dat je op de mannen bent je opeens iemand slap bent iemand die niets kan en iemand die beter gewoon op een benkje gaat zitten toon respect voor idereen zijn keuze of je nu hom of bie of nonbinary bent wat maakt het uit heb lief wat je lief hebt en zijt wie je bent.

11 dagen geleden
Izuku Midoriya
Izuku Midoriya

dikke lgbtq+ knuffel guys

11 dagen geleden
Levien souwcijs
Levien souwcijs

kan je het misschien beter niet vertellen

11 dagen geleden
Gideon Plantinga
Gideon Plantinga

Haaaa gayyyy

11 dagen geleden
Alexander Thuis
Alexander Thuis

Hebben jullie ook de acceptatie met binnen andere sporten vergeleken? Want roei bijvoorbeeld, en daar is het echt geen probleem

11 dagen geleden
Sembreon
Sembreon

Roeien is fucking gay

10 dagen geleden
Hiro_ Yamamoto
Hiro_ Yamamoto

Hahaha, de meeste homo's zoals ik bijvoorbeeld vonden dat de massa hysterie rondom johan derksen onnodig. Puur vanwege een hysterische twink die zelf constant de media opzoekt voor clout en aandacht. Het was echt social justice warrior bullshit dat nergens opsloeg. Tegenwoordig zijn er meer dan genoeg top artiesten en sporters die openlijk homo zijn. Maar dit onzinnige filmpje suggereert nogal sterk dat ze niet bestaan.

11 dagen geleden
Emillio Borges
Emillio Borges

Dit is Why straight mensen Guys dood moeten gaan

11 dagen geleden
Emillio Borges
Emillio Borges

Jongens dat voetbal spelen hun iq is meestal toch laag dus like :/

11 dagen geleden
Bart
Bart

Niemand die iets gaat zeggen over hoe scheef de 16 meter lijn is? 6:55

11 dagen geleden
Kinderachtig
Kinderachtig

`klopt

11 dagen geleden
Rocky Sewcharan
Rocky Sewcharan

Waar staat dat voetbal alleen voor hetero's is. Maar aan andere kant als je moet douche met ze alle en er is een homo die snikie loopt te geile, met ze stijve piemol, en thuis aftrekken, dan op donderen

11 dagen geleden
Irene Hamm
Irene Hamm

LIEFDE IS LIEFDE

11 dagen geleden
Søphisticated
Søphisticated

smerig

11 dagen geleden
Søphisticated
Søphisticated

@Vet Nek smerige mensen vind je niet

11 dagen geleden
Vet Nek
Vet Nek

Brug wtf😂

11 dagen geleden
barbaros ak
barbaros ak

Gatverderiih

12 dagen geleden
The Duke
The Duke

Kun je leuk een brief sturen aan knvb maar wat moet knvb doen? Tegen mensen zeggen niet met homo “schelden” ik vind t niet eens een scheldwoord.

12 dagen geleden
Lau Laurens
Lau Laurens

Je moeder op een driewieler

12 dagen geleden
ThedutchGame life
ThedutchGame life

"ik durf niet te douche met homo's, je weet nooit wat er kan gebeuren" sorry, maar als je al meteen zulke gedachtes hebt bij een homo, dan ben je gewoon een walgelijk persoon. dan heb je gewoon een tyfus groot ego, dat je denkt dat iemand jou zomaar wilt doen, denk dat de meeste eerder walgen van zo'n ego. gaat nergens over dat mensen moeten stoppen door dit soort angst, terwijl het een normaal iets is om op hetzelfde geslacht te vallen

12 dagen geleden
ThedutchGame life
ThedutchGame life

9:20 mooi voorbeeld van een vuile narcist ook meteen, moet die gozer niet. altijd grote bek naar alles en iedereen, maar een woord terug en je bent de lul

12 dagen geleden
Mila Mochèl
Mila Mochèl

Ik vraag mij dus ook af of het te maken heeft met de perceptie dat vrouwen minderwaardig zijn en homofiele mannen als vrouwelijker worden beschouwd. Schelden met dat soort termen, evenals vergelijkingen met meiden, zijn erop gericht een jongen/man pijn te doen door zich 'minder mannelijk' te laten voelen. Bewustwording is in elk geval een eerste stap. Goed gemaakt NOS! 👏

12 dagen geleden
Dai Neal
Dai Neal

Who really cares what other do in the privacy of their bedrooms and their sexual preferences. It is the gay community itself that is creating this bias by pushing their narrative upon the masses and we are tired of it.

12 dagen geleden
Frederik
Frederik

I think it is about the way in which you ‘push your narrative’. I can understand that there are differences with the very extravagant gay pride and regular information meetings in classrooms.

12 dagen geleden
Matteo M.
Matteo M.

Maar Jeffrey Wammes kon toch kampioen worden? Waarom daar wel en bij voetbal niet?

12 dagen geleden
Walter dog
Walter dog

Maar wat gay eigenlijk

12 dagen geleden
Frederik
Frederik

Ik denk dat voetbal opzich in de maatschappij ook gewoon meer een mannending is dan een vrouwending. Dus dat je als vrouw met voetbal al iets doet wat vanuit de maatschappij niet helemaal direct van je verwacht wordt. Dus dat je dan ook accepteert als mensen binnen de eigen vrouwenvoetbalgroep anders zijn dan de maatschappij verwacht. Denk dat dat ook meespeelt. Maar het klopt dat mannen inderdaad vaker minder homo-tolerant zijn dan vrouwen, en dat zie je hier ook.

12 dagen geleden
t dv
t dv

> tokkiesport heeft homohaat verassend

12 dagen geleden
Hans de Vries
Hans de Vries

Wtf 3:45 🤦‍♂️

12 dagen geleden
Legend Luuk
Legend Luuk

Voetbal een mannensport? 😂😂 minuut lang op de grond liggen door een klein duwtje

12 dagen geleden
De zussen Eerelman (AE Zussen)
De zussen Eerelman (AE Zussen)

Haha

10 dagen geleden
Laurens TW
Laurens TW

Echte mannen willen altijd winnen ook al lig je daarvoor 1 min voor op de grond

11 dagen geleden
Frederik
Frederik

Wauw jij bent wel “een echte man” gezien je foto 😂

12 dagen geleden
Peter Postma
Peter Postma

Typisch NOS om dit onderwerp naar boven te halen ... helpt dit in de praktijk ..nee hoor maakt alles alleen maar erger . TOP bezig NOS met nog meer verdeeldheid creëren!!!! misselijkmakend !!!

12 dagen geleden
Peter Postma
Peter Postma

@Frederik sorry dat ik het zeg maar een instagram poll zegt gewoon niks .maar ze nemen het nu aan 1 kant voor een groep op en aan de andere kant lopen ze meerdere groepen te demoniseren en dat is juist het probleem bij de nos/npo . Want ik durf me hand in het vuur te steken voor het feit dat dit geïsoleerde incidenten zijn die zo worden opgeblazen dat de MSM volgers en facebook/twitter/instagram verslaafden meteen denken dat het overal gebeurd , als je nu ook na 2 dagen bij de eerste post van de nos zelf kijkt zijn er wel 24 reacties op .. Dit laat dus goed zien dat de nos/npo zich er drukker over maakt dan de meeste Nederlanders.

12 dagen geleden
Frederik
Frederik

@Peter Postma Nouja, ik zag dat NOS zelf wel wat onderzoek gedaan heeft voor cijfers voor deze video ook, maar dat was gewoon een poll op hun instagram, dus niet per se representatief, en er worden inderdaad geen wetenschappelijke cijfers over dit onderwerp bijgehaald. Dat had wel gekund vind ik ook. Daarnaast snap ik je mening dat aandacht voor dit onderwerp ophalen verdeeldheid kan vergroten. Toch denk ik zelf dat het ook wel verdeeldheid kan verkleinen, omdat het een onderwerp bespreekbaar maakt.

12 dagen geleden
Peter Postma
Peter Postma

@Frederik minder aandacht aan geven verdeeldheid hou je altijd en zal ook nooit weg gaan en laten we eerst eens na de daadwerkelijke cijfers kijken hoe vaak dit gebeurd , waarschijnlijk zoals ,met veel dingen is het veel te veel opgeblazen door de media vooral de propaganda zender NOS/NPO heeft bewezen daar erg goed in te wezen

12 dagen geleden
Frederik
Frederik

Hoe denk je dan dat er wel iets aan dit onderwerp gedaan kan worden of hoe verdeeldheid verminderd kan worden?

12 dagen geleden
Swain Katchum
Swain Katchum

1 op de 10 homo in Nederland??? HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAAHAHAHAHAHAHAAAAAHAHHAAH

12 dagen geleden
Fortnite
Fortnite

1 op de 10 homosexual 😂😂😂😂😂 En dat az verhaal is gelul

12 dagen geleden
Fortnite
Fortnite

@Frederik je bent waarschijnlijk een homo en dan is het niet raar dat ze in jou omgeving zijn. Vertel me eens hoe ze een onderzoek hebben gedaan om er achter te komen dat 1 op de 10 homo is?

12 dagen geleden
Frederik
Frederik

Als een groot deel in de kast zit kom je er ook niet achter he. In mijn omgeving is het wel meer dan 1 op de 10. Er is echt veel onderzoek naar gedaan hoor. Maar ik snap het als het voor jou ongeloofwaardig overkomt, omdat er nog zoveel mensen die jij kent in de kast zitten.

12 dagen geleden
Esmee Landa
Esmee Landa

Bedankt dat jullie dit aankaarten ❤

12 dagen geleden
sheep
sheep

Krijg je door al Muslims die dan te veel privacy willen vroeger douchen we naakt met elkaar en nu met onderbroek

12 dagen geleden
Frederik
Frederik

Laat iedereen lekker douchen zoals ze zelf fijn vinden joh.

12 dagen geleden
johan
johan

Misschien tijd dat een soap als Goede Tijden Slechte tijden een homo-voetballer opvoert. Indertijd met de eerste homokus was dat ook best wel een ding. Hopelijk zet het opnieuw mensen aan het denken als GTST zo'n rol zou introduceren.

13 dagen geleden
Frederik
Frederik

Goeie!

12 dagen geleden
Isabelle Nedakh
Isabelle Nedakh

Toch jammer. Meer dan 20 jaar dat het homohuwelijk legaal is. En toch zie je dingen als dit in het dagelijks leven. Erg jammer. Had gehoopt, dat tegen deze tijd, lhbt, meer geaccepteerd zou zijn.

13 dagen geleden
ThedutchGame life
ThedutchGame life

moet je nagaan dat er in amerika een "gay panic defense" wet bestaat in aantal staten, ook voor trans mensen. opeens klinkt nederland een stuk vriendelijker... vind het echt belachelijk dat mensen niet een ander kunnen accepteren zoals ze zijn bij dit soort simpele dingen

12 dagen geleden
Frederik
Frederik

Ja, helaas lopen we als land toch wat achter, sindsdien.

12 dagen geleden
JoJoPancake
JoJoPancake

Dat meisje uit dat team die had het over dat jongens niet zo direct zijn. Ik ben het hier zeker niet mee eens. Meisjes doen vaak nep tegen elkaar, ze zijn aardig tegen elkaar maar als ze met iemand anders over diegene praten is het lelijk. Jongens zijn juist directer dan meisjes, jongens zeggen snel wat ze van elkaar vinden, dat maakt het verschil tussen jongens en meisjes

13 dagen geleden
Frederik
Frederik

Klopt, ik denk meer dat als het over gevoelens gaat ze minder direct zijn, over het algemeen.

12 dagen geleden
Marianne Markus
Marianne Markus

Ik heb een gast (Bas) in mijn klas gehad, die vertelde lachend dat hij een homo speler van de groep ging weken. Zo ging hij die jongen verbieden als teamgenoot, samen met de andere jongens te douchen. Toen ik zei dat het hem geen moer aanging en wat voor eikel hij is, ging meneer opeens mensen tegen mij opzetten. En dat werkte ook, want Bas was zo popu en de stoere jongen. Ik ben van de opleiding gegaan en ben gaan werken met mijn eerdere diploma’s. Jaren later zag ik Bas bij de Duo in Groningen werken, ik zou geholpen door hem worden, ik zei openlijk wat voor gek hij is en heb ik hard geroepen wat voor nare vent hij was. Later voegde hij me opeens toe op Facebook en zei dat hij me niet meer moet tegenkomen, ik zei toen wauw je bent echt bang voor mensen die voor jou een gevaar vormen he! Zeker was jij ook homo en durfde je stoere teamgenoot er wel voor uit te komen he. Ik kreeg nog een bedreiging. En toen blockte die mafklapper mij 😹😹

13 dagen geleden
ThedutchGame life
ThedutchGame life

mensen zoals Bas zijn gewoon mislukkelingen, hebben nooit fatsoenlijke opvoeding gehad of wat dan ook. vraag me af waarom we dat soort mensen nog aandacht geven, ze hebben overduidelijk geen zin om mee te werken in een open minded samenleving

12 dagen geleden
Frederik
Frederik

Lolll

12 dagen geleden
J L
J L

Wat hebben jullie altijd van die mooie sets

13 dagen geleden
mens achternaam
mens achternaam

Is er iemand die dat wel zou willen doen die niet gay is

13 dagen geleden
I. McCarren
I. McCarren

3:45 wat een dom kind zeg: "je weet niet wat hij(een homo) gaat doen" Alsof homo's sexuele monsters zijn die in publieke omgevingen ineens toeslaan

13 dagen geleden
tiko verhelst
tiko verhelst

Fijn om te weten dat vrouwen wel gewoon weten hoe je voetbalcultuur met LHBT kan combineren. Geweldig om te zien. Hoop dat dat team geen uitzondering was. :) Daarnaast heb ik bij NOS (op 3 en Stories) ontdekt dat comments sections over gevoelige onderwerpen super wholesome zijn, als je maar niet naar de reacties op die reacties gaat kijken. Fijne dag iedereen!

13 dagen geleden
Frederik
Frederik

Fijne dag :)! Mee eens, zelf vind ik het wel fijn om juist een gesprek te hebben met mensen waar ik het niet mee eens ben om te kijken of er verbinding mogelijk is, dus vind ik de comments op comments best te doen, maar wel inderdaad minder accepterend zo nu en dan.

12 dagen geleden
Aj1990 O
Aj1990 O

4:47 zus van snelle

13 dagen geleden
Dutch alternate mapper
Dutch alternate mapper

Homo zijn heeft niks te maken met voetbal. Iedereen raakt wel eens per ongeluk een reet aan ofzo maar dat maakt je niet homo

13 dagen geleden
Frederik
Frederik

En sommige voetballers zijn ook homo, net als in de rest van de samenleving.

12 dagen geleden
Sacha Plantinga
Sacha Plantinga

Het hele verhaal ligt wel genuanceerder dan er wordt beweert.

13 dagen geleden
hasse Siemonsdochter
hasse Siemonsdochter

@Frederik Ze hebben die opmerking wel heel suggestief geknipt. Precies het stukje waarin hij zei dat je het enkel roerend eens kan zijn met de inhoud van de brief word er uitgeknipt. Hij vind hoe die Bowie zich opstelt in de media hysterisch. Vond ik zelf wel meevallen,maar hij mag het vinden.

12 dagen geleden
Frederik
Frederik

Met die opmerking van johan derksen bedoel je?

12 dagen geleden
Jthran 24
Jthran 24

Jammer dat er niet gezegd wordt dat Johan Derksen het roerend eens was met deze brief en dat die uitspraak “hysterische homotje” ergens anders voor was.

13 dagen geleden
Frederik
Frederik

O is dat zo? Zelfs als ie het roerend mee eens is zegt hij wel dingen waar veel homo’s zich aan storen. Maar er had wel meer nuance in de NOS video gekund wat dat betreft ja.

12 dagen geleden
Alexander K.
Alexander K.

Onderzoek toont aan dat de meeste homophobe mannen zelf een seksuele reactie krijgen bij het zien van gay seks, wel grappig.

13 dagen geleden
Frederik
Frederik

@fuck u meer “homofoben zijn vaak homo”

12 dagen geleden

Volgende

Migos - Modern Day (Official Video)

4:03

Migos - Modern Day (Official Video)

MigosVEVO

Weergaven 7 mln.

Migos - Modern Day (Official Video)

4:03

Migos - Modern Day (Official Video)

MigosVEVO

Weergaven 7 mln.

Kurtuluş Kuş & Burak Bulut - Sevmedim Deme

2:32

Dopebwoy & Jonna Fraser - Erop Eraf (Official Video)

2:49

YouTube VS. TikTok Free Live Stream

56:14

YouTube VS. TikTok Free Live Stream

FaZe Jarvis

Weergaven 8 mln.

BANKZITTERS GAAN NAAR NEDERLAND - OOSTENRIJK

10:22

A Year Later ...

18:48

A Year Later ...

Tati

Weergaven 1,9 mln.